sg2013 -
Hjem Add meg Om meg Kontakt

28. Januar

  • 29.01.2013kl.15:04
  • 0

Idag ble det ingen trening, hadde musikken itillegg til en skrive økt jeg har på tirsdag! Stress å gå i 10ende kan jeg bare si! Men nå sitter jeg å spise, og skal snart løpe ned til bussen, som skal ta meg videre til Elixia! Zumba and 500 kcal, here i come!!!

 


(random.....)

22-26.desember

  • 27.01.2013kl.15:01
  • 0

Hei alle sammen! 

Beklager for ingen blogging, men jeg har vært på treningssamling i Spania! Det var både et stramt program, men også dårlig (nesten ikke) internett. Derfor ble det ingen blogging. Men uansett, det var en vellykket samling med kjempe masse vind, hver enete dag! Tre av dagene var det så mye vind at vi måtte ned i 5.8 seil (seiler vanligvis 7.8, helt opp til rundt 15 s/m), dette sier vel mye! I de verste kastene var det opp i 30 s/m!!! Det var helt vildt, aldri seilt i så mye vind før! Men her er programmet for dagene våre der nede: 

?07.30-08.30 : morgen trening, med løping og styrke 

?08.30-09.45 : frokost, og finne fram utstyr

?11.00 ca.: være på vannet 

?17.00: avreise fra stranda

?18.00: middag 

?19.30-21.00: Fri tid!

?22.00 : Sove

 

Som dere kan se, ganske stramt!

Så nå er jeg tilbake i kalde Norge, klar for nye treningsøkter!

Torsdag 17.januar

  • 20.01.2013kl.16:09
  • 0

Heihei!

Fant ut at jeg hadde glemt å poste dette innlegget, men uansett, følte meg flink idag. Rett etter skolen dro jeg til Elixia, der var jeg på to forskjellige programmer: Fast, Fit and Faboulse og Zumba. En flott kombinasjon, som jeg virkelig vil anbefale!

Aktivitet

?Fast, Fit and Faboulse: Her får du definitivt trent hele kroppen! Timen inneholder både hurtighet, spenst og reaksjonstrening. Samt funksjonell styrke,balanse og bevegelighetstrening. Nøkkelord er funksjonalitet og mestringsfølelse.Timen er tredelt og hver del har sitt konkrete mål.Fast?delen gjør deg hurtigere.Fit?delen sterkere.Fabulous?delen gjør deg. 

?Zumba: Zumba er inspirert av de latinske musikksjangerene cumbia, salsa, samba,merengue, reggaeton m.m. Kombinert med morsomme og enkle dansetrinn har alle det gøy på en Zumbatime, uansett form og alder. Man får brukt hele kroppen og man får en opplevelse av å være på fest i Latin Amerika!

?Kondis: 20 min på tredemølle, 11,3 tempo

 

Fin dag, flott treningsøkt! You can do whatever you want

Fredag, lørdag og søndag, 18.januar, 19.januar og 20.januar

  • 20.01.2013kl.16:02
  • 0

På fredag hadde jeg ball, veldig spennende på jeg si! Så den dagen hadde jeg ikke tid til trening... Rett hjem etter skole, stelle seg også dra. Men det var kjempe gøy, something i will remember my whole life! Lørdag var vel egentlig bare en chille dag, var helt utslitt etter dagen før. Så det ble ikke noe trening lørdag heller. Ikke bra... Men idag, søndag, var jeg ute på en løpetur rundt Snarøya/Fornebu, etterfulgt av en magekarusell! Nå gleder jeg meg bare til at den nye uken skal starte! Ny muligheter, ny sjanser! Jeg drar foresten til Spania Onsdag tidlig morgen på treningssamling, gleder meg kjempe masse. Skal bli deilig å få seilt litt igjen!

Aktivitet: 

?Løpetur: ca. 40 min

?Magekarusell: rekke mageøvelser, i tillegg til noen andre styrkeøvlser

Stay strong, and carry on

16.januar

  • 16.01.2013kl.23:30
  • 2

Forberedelser, forberedelser, forberedelser... Jeg har noen store valg å ta nå for tiden, og har derfor mye press på meg. Mange vansklige avgjørelser, mm. Men får alikavel, til tross for min henktiske hverdag nå for tiden, presset inn en treningsøkt hverdag! Deilig følelse! Dette var da dagens program: 

Aktivitet

?Kondis: tredemølle: 20*2, 10,6 i tempo. Pluss noen få "spurter" oppe i 11,5 

?Styrke:  1. En maskin som heter Pec Deck, nr. 13 på CC Vest. Hadde på 20kg: 15*3! 2. Rudern Rowing 50 kg, 10*3 på underarm, 50kg, 10*3 på overarm 

 

Litt kort program idag, men skulle på messe og litt forskjellig. Vet at man aldri skal lage seg unskyldninger for hvorfor man IKKE kan trene, men noen ganger kommer man i situasjoner der det blir vansklig. Sier bare, hold alltid et øye på målet ditt! Da får du til alt du vil. 

15.januar

  • 16.01.2013kl.23:23
  • 0

Ny dag, nye muligheter! Idag var det en ordetlig god tur på elixia med en jeg seiler med. Vi gikk på to forskjellige kurs som var supre, spesielt det ene. Dagen idag var en fantastisk flott dag, både når det kom til trening og den gode følelsen du får inni deg noen ganger! 

Aktivitet: 

?500 kalories: Det var en helt super treningstime, som var tøff, men veldig effektiv! Jeg likte den kjempe bra! Her er hva elixia skriver om den: Vår mest effektive gruppetreningstime der du har mulighet til å forbrenne 500 kcal på 30 min! Timen gjennomføres med og uten utstyr. Gjennom effektive og utfordrende øvelser trener vi kroppens store muskelgrupper med høy intensitet. Timen er ideell for deg som vil trene tøft, effektivt, konsentrert og ønsker å forbrenne kalorier.

 

?Zumba!: Jeg personlig elsker zumba! Du bruker hele kroppen, i tillegg til at det er morsomt med kjent musikk og fengende danse trinn. Zumba er inspirert av de latinske musikksjangerene cumbia, salsa, samba,merengue, reggaeton m.m. Kombinert med morsomme og enkle dansetrinn har alle det gøy på en Zumbatime, uansett form og alder. Man får brukt hele kroppen og man får en opplevelse av å være på fest i Latin Amerika!

 

Lykke til videre alle sammen! Se framover, og mot målene dine. Hold hodet kaldt og fokuser på deg!

14.Januar

  • 14.01.2013kl.20:16
  • 0

 

Heihei!

Nok en vanlig mandag, med skole. Ikke så gøy... Når jeg kom hjem gjorde jeg lekser før jeg løp meg en liten tur, og gjorde noen styrke øvelser. Perfekt dag egentlig (minus det med skole)!


Avktivitet:

?Løpetur! Tok min vanlige runde, som går rundt hele Fornebu/snarøya. Man bruker ca. 40-50 min på den.

?Styrke! Kjørte magekarusellen, planken (2*1,5min) og push ups (20*3). Magekarusellen er da en rekke forskjellige mageøvelser, som trener nesten alle musklene i magen, effektivt!

 

Mat:

  • Frokost: Havregryn med rosiner
  • Lunch: Fiskekaker med poteter og salat
  • Middag: Kylling med potetmos og salat

 

Dette var da min dag! Nå er det tid for mer lekser og prøvepugging!

13.Januar

  • 14.01.2013kl.17:11
  • 0

Heihei! 

Idag var en relativt rolig dag, i og med at jeg måtte skrive og øve på en RLE presentasjon jeg skulle ha på mandag! Men trening ble det idag! Jeg og moren min tok turen på Elixia idag for å gå på Zumba. Det er en kjempe morsom treningsform, med masse forskjellige rytmer og trinn.

Aktivitet: 

?Zumba! Dette er noe jeg tok fra elixia sine hjemmesider: Zumba er inspirert av de latinske musikksjangerene cumbia, salsa, samba, merengue, reggaeton m.m. Kombinert med morsomme og enkle dansetrinn har alle det gøy på en Zumbatime, uansett form og alder. Man får brukt hele kroppen og man får en opplevelse av å være på fest i Latin Amerika!

 

Ikke mye trening, men litt er bedre enn ingen! 

Håper alle har hatt en flott helg!

12.Januar

  • 13.01.2013kl.00:58
  • 0

Sliten og støl. Alt jeg kan si. Neida! idag startet jeg faktisk dagen med en ordentlig treningsøkt. Etter en tur på elixia møtte jeg en venninne på byen, øfr jeg avsluttet dagen med en kinotur, sammen med mamma. Så på den nye Skyfall, James Bond filmen. Den er kjempe bra! Men her er dagens treningsprogram:

Aktivitet:

?Startet med Elixia Shape, 30 min. Det var et fantastisk bra treningsprogram, som var forferdlig slitsomt! Jeg er så støl!! Dette er hva de skriver om det:  Vi gir deg den beste treningen som tar sikte på å styrke mage og ryggmuskulatur, som er viktige muskler for en god holdning. Våre instruktører inspirerer og utfordrer deg for å gi deg en effektiv treningsøkt på 30 minutter. I tillegg vil du få kostholdsråd eller tips om hvordan du bør variere treningen din for maksimal effekt ? get the shape you want!

?Kondis: Løp ca. 20 min på tredemølle, var veldig sliten så ble styrkefokus idag

?Kjørte løfting av vekter, samme som jeg gjorde 9.januar

 

Nå må jeg sove, opp tidlig imorgen for å rekke Zumba på sjølyst!

 

11.Januar

  • 12.01.2013kl.00:40
  • 0

 

Hei folkens! 

Idag har det desverre ikke blitt noe ordetlig trening (skuffet...), men greide å presse inn en liten magekarusell (stolt!!). Dagen startet med skole, etterfulgt av å stelle seg til en bursdag! Min gode seilbuddy, Marie, hadde bursdagsfeiring idag, så det var veldig hyggelig! Jeg koste meg kjempe masse, med kjempe masse god mat. Marie er verdens beste kokk! Men uansett, nå må jeg legge meg, skal opp tidelig imorgen, for å dra på morgen trening!

Mat:

  • Forkost: Vanlig havregryn med rosiner
  • Lunch: Salat med skinke, tomat og mais
  • Middag: Kjempe god pizza, med vanlig grønn salat

Lykke til videre alle sammen! 


(Nor (Nor-24), Meg (Nor-89) og Marie (Nor-103) i vårt første EM i italia, memories!) 

10.januar

  • 10.01.2013kl.22:15
  • 0

Nok en tur til Elixia idag også! Veldig morsomt og motiverende, var med en venninne idag også! Vi gjorde først kondis trening, og dro deretter på noe som heter fast, fit and fabulous, det var kjempe gøy, og effektivt. Virkelig noe å ambefale! Så her er dagens treningsprogram: 

Aktivitet: 

  • Kondis (kort idag...) : 1. Vanlig løping, tempo 11.5 i 10 min. Deretter tempo 10.0 med incline på 7.0! 
  • Fast, fit and fabulous (dette er noe jeg har kopiert fra elixia sine hjemmesider) :
    • Du trener hele kroppen på 55 min
    • Du vil få ca. 15 min til å trene hver av delene. Dette øker innsatsviljen og motivasjonen og gjør at du
    • yter enda bedre underveis i din trening.
    • Hurtighet og eksplosivitet
    • Styrke ? for hele kroppen
    • Smidighet ? viktig for en optimalt fungerende kropp
    • En optimalt trent kropp med stor funksjonalitet
    • Få følelsen av å være fabulous

Mat: 

  • Frokost: Havregryn med rosiner og melk
  • Lunch: Laks med poteter, og salat
  • Middag: Herlig kyllingsalat, med brød og alioli, og smoothie 

 

Alt i alt, en god dag! Lykke til videre folkens! 


(bilde fra Thailand ifjord, nå er det på tide å få den sommerkroppen igjen!) 

9.januar

  • 09.01.2013kl.18:33
  • 0

Heey! 

Idag dro jeg på elixia med en veninne, føler meg mye mer motivert når jeg er sammen med andre. Man har lyst til å gi mer av seg selv på en måte! Idag var vel egentlig en oppvarmingsdag, ble frisk igår så nå er det på tide  bli i god form igjen!

Program:

  • Startet med kondis! 1. Varm opp  5 minutter, tempo 5,5 på tredemølle, gikk deretter over på tempo 10,9 og løp på det i 15 min.
  • Magekarusellen! Dette er en blanding av fire, tøffe mage øvelser. Jeg vil legge ut en video av dette senere!
  • Kondis igjen! 2. Løp i 10 minutter til med tempo 11,3 , tok deretter på incline 11.0 og tempo 5,5 
  • Vektløfting! 1.En maskin som heter Pec Deck, nr. 13 på CC Vest. Hadde på 20kg: 15*3! 2. Rudern Rowing 50 kg, 10*3 på underarm, 50kg, 10*3 på overarm 

Mat:

  • Frokost: Havregryn med banan, herlig start på dagen!
  • Lunch: Tomatsuppe, en salat med mais og tomat, og et glass melk
  • Middag: Har enda ikke spist, er på vei nå !! !

 

 

Lykke til folkens!



One Goal

  • 08.01.2013kl.21:30
  • 0

 

Hei peepz! 

Dette er da mitt første innlegg på denne bloggen. Dette er ikke en blogg hvor jeg kommer til å legge ut outfit, eller slike ting, men trenings hverdagen min og treningstips! Jeg er en jente på 15, snart 16 år, som lever med trening hver eneste dag. Jeg driver med toppidrett, iform av windsurfing, og jeg elsker det. Jeg kaller blogg sg2013, for det står for Summer Goal 2013. Grunnen til dette er at målet mitt til denne sommeren er å ha gått ned 5 kilo, og ha fått en strammere kropp. Samtidig som jeg får mere muskler og mye bedre kondisjon. Seilbrett er noe jeg virkerlig brenner for, og noe jeg satser ordentlig på. Derfor valgte jeg å lage en blogg, der jeg hverdag kommer til å skrive hva jeg har gjordt av øvelser og hva slags form for trening! Dette er noe som kommer til å motivere meg, og mst sannsynlig dere også! 

 

Let the trainig begin!




 

Velkommen til min blogg!

  • 08.01.2013kl.20:45
  • 0

Dette er den første posten på min nye blogg ;)

Søk i bloggen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Design








hits