sg2013 -
Hjem Add meg Om meg Kontakt

28. Januar

  • 29.01.2013kl.15:04
  • 0

Idag ble det ingen trening, hadde musikken itillegg til en skrive kt jeg har p tirsdag! Stress g i 10ende kan jeg bare si! Men n sitter jeg spise, og skal snart lpe ned til bussen, som skal ta meg videre til Elixia! Zumba and 500 kcal, here i come!!!


(random.....)

22-26.desember

  • 27.01.2013kl.15:01
  • 0

Hei alle sammen!

Beklager for ingen blogging, men jeg har vrt p treningssamling i Spania! Det var bde et stramt program, men ogs drlig (nesten ikke) internett. Derfor ble det ingen blogging. Men uansett, det var en vellykket samling med kjempe masse vind, hver enete dag! Tre av dagene var det s mye vind at vi mtte ned i 5.8 seil (seiler vanligvis 7.8, helt opp til rundt 15 s/m), dette sier vel mye! I de verste kastene var det opp i 30 s/m!!! Det var helt vildt, aldri seilt i s mye vind fr! Men her er programmet for dagene vre der nede:

?07.30-08.30 : morgen trening, med lping og styrke

?08.30-09.45 : frokost, og finne fram utstyr

?11.00 ca.: vre p vannet

?17.00: avreise fra stranda

?18.00: middag

?19.30-21.00: Fri tid!

?22.00 : Sove

Som dere kan se, ganske stramt!

S n er jeg tilbake i kalde Norge, klar for nye treningskter!

Torsdag 17.januar

  • 20.01.2013kl.16:09
  • 0

Heihei!

Fant ut at jeg hadde glemt poste dette innlegget, men uansett, flte meg flink idag. Rett etter skolen dro jeg til Elixia, der var jeg p to forskjellige programmer: Fast, Fit and Faboulse og Zumba. En flott kombinasjon, som jeg virkelig vil anbefale!

Aktivitet

?Fast, Fit and Faboulse:Her fr du definitivt trent hele kroppen! Timen inneholder bde hurtighet, spenst og reaksjonstrening. Samt funksjonell styrke,balanse og bevegelighetstrening. Nkkelord er funksjonalitet og mestringsflelse.Timen er tredelt og hver del har sitt konkrete ml.Fast?delen gjr deg hurtigere.Fit?delen sterkere.Fabulous?delen gjr deg.

?Zumba: Zumba er inspirert av de latinske musikksjangerene cumbia, salsa, samba,merengue, reggaeton m.m. Kombinert med morsomme og enkle dansetrinn har alle det gy p en Zumbatime, uansett form og alder. Man fr brukt hele kroppen og man fr en opplevelse av vre p fest i Latin Amerika!

?Kondis: 20 min p tredemlle, 11,3 tempo

Fin dag, flott treningskt! You can do whatever you want

Fredag, lrdag og sndag, 18.januar, 19.januar og 20.januar

  • 20.01.2013kl.16:02
  • 0

P fredag hadde jeg ball, veldig spennende p jeg si! S den dagen hadde jeg ikke tid til trening... Rett hjem etter skole, stelle seg ogs dra. Men det var kjempe gy, something i will remember my whole life! Lrdag var vel egentlig bare en chille dag, var helt utslitt etter dagen fr. S det ble ikke noe trening lrdag heller. Ikke bra... Men idag, sndag, var jeg ute p en lpetur rundt Snarya/Fornebu, etterfulgt av en magekarusell! N gleder jeg meg bare til at den nye uken skal starte! Ny muligheter, ny sjanser! Jeg drar foresten til Spania Onsdag tidlig morgen p treningssamling, gleder meg kjempe masse. Skal bli deilig f seilt litt igjen!

Aktivitet:

?Lpetur: ca. 40 min

?Magekarusell: rekke magevelser, i tillegg til noen andre styrkevlser

Stay strong, and carry on

16.januar

  • 16.01.2013kl.23:30
  • 2

Forberedelser, forberedelser, forberedelser... Jeg har noen store valg ta n for tiden, og har derfor mye press p meg. Mange vansklige avgjrelser, mm. Men fr alikavel, til tross for min henktiske hverdag n for tiden, presset inn en treningskt hverdag! Deilig flelse! Dette var da dagens program:

Aktivitet

?Kondis: tredemlle: 20*2, 10,6 i tempo. Pluss noen f "spurter" oppe i 11,5

?Styrke:1.En maskin som heterPec Deck, nr. 13 p CC Vest. Hadde p 20kg: 15*3!2. Rudern Rowing50 kg, 10*3 p underarm, 50kg, 10*3 p overarm

Litt kort program idag, men skulle p messe og litt forskjellig. Vet at man aldri skal lage seg unskyldninger for hvorfor man IKKE kan trene, men noen ganger kommer man i situasjoner der det blir vansklig. Sier bare, hold alltid et ye p mlet ditt! Da fr du til alt du vil.

15.januar

  • 16.01.2013kl.23:23
  • 0

Ny dag, nye muligheter! Idag var det en ordetlig god tur p elixia med en jeg seiler med. Vi gikk p to forskjellige kurs som var supre, spesielt det ene. Dagen idag var en fantastisk flott dag, bde nr det kom til trening og den gode flelsen du fr inni deg noen ganger!

Aktivitet:

?500 kalories:Det var en helt super treningstime, som var tff, men veldig effektiv! Jeg likte den kjempe bra! Her er hva elixia skriver om den:Vr mest effektive gruppetreningstime der du har mulighet til forbrenne 500 kcal p 30 min! Timen gjennomfres med og uten utstyr. Gjennom effektive og utfordrende velser trener vi kroppens store muskelgrupper med hy intensitet. Timen er ideell for deg som vil trene tft, effektivt, konsentrert og nsker forbrenne kalorier.

?Zumba!: Jeg personlig elsker zumba! Du bruker hele kroppen, i tillegg til at det er morsomt med kjent musikk og fengende danse trinn.Zumba er inspirert av de latinske musikksjangerene cumbia, salsa, samba,merengue, reggaeton m.m. Kombinert med morsomme og enkle dansetrinn har alle det gy p en Zumbatime, uansett form og alder. Man fr brukt hele kroppen og man fr en opplevelse av vre p fest i Latin Amerika!

Lykke til videre alle sammen! Se framover, og mot mlene dine. Hold hodet kaldt og fokuser p deg!

14.Januar

  • 14.01.2013kl.20:16
  • 0

Heihei!

Nok en vanlig mandag, med skole. Ikke s gy... Nr jeg kom hjem gjorde jeg lekser fr jeg lp meg en liten tur, og gjorde noen styrke velser. Perfekt dag egentlig (minus det med skole)!


Avktivitet:

?Lpetur! Tok min vanlige runde, som gr rundt hele Fornebu/snarya. Man bruker ca. 40-50 min p den.

?Styrke! Kjrte magekarusellen, planken (2*1,5min) og push ups (20*3). Magekarusellen er da en rekke forskjellige magevelser, som trener nesten alle musklene i magen, effektivt!

Mat:

  • Frokost: Havregryn med rosiner
  • Lunch: Fiskekaker med poteter og salat
  • Middag: Kylling med potetmos og salat

Dette var da min dag! N er det tid for mer lekser og prvepugging!

13.Januar

  • 14.01.2013kl.17:11
  • 0

Heihei!

Idag var en relativt rolig dag, i og med at jeg mtte skrive og ve p en RLE presentasjon jeg skulle ha p mandag! Men trening ble det idag! Jeg og moren min tok turen p Elixia idag for g p Zumba. Det er en kjempe morsom treningsform, med masse forskjellige rytmer og trinn.

Aktivitet:

?Zumba! Dette er noe jeg tok fra elixia sine hjemmesider:Zumba er inspirert av de latinske musikksjangerene cumbia, salsa, samba,merengue, reggaeton m.m. Kombinert med morsomme og enkle dansetrinn har alle det gy p en Zumbatime, uansett form og alder. Man fr brukt hele kroppen og man fr en opplevelse av vre p fest i Latin Amerika!

Ikke mye trening, men litt er bedre enn ingen!

Hper alle har hatt en flott helg!

12.Januar

  • 13.01.2013kl.00:58
  • 0

Sliten og stl. Alt jeg kan si. Neida! idag startet jeg faktisk dagen med en ordentlig treningskt. Etter en tur p elixia mtte jeg en venninne p byen, fr jeg avsluttet dagen med en kinotur, sammen med mamma. S p den nye Skyfall, James Bond filmen. Den er kjempe bra! Men her er dagens treningsprogram:

Aktivitet:

?Startet med Elixia Shape, 30 min. Det var et fantastisk bra treningsprogram, som var forferdlig slitsomt! Jeg er s stl!! Dette er hva de skriver om det: Vi gir deg den beste treningen som tar sikte p styrke mage og ryggmuskulatur, som er viktige muskler for en god holdning. Vre instruktrer inspirerer og utfordrer deg for gi deg en effektiv treningskt p 30 minutter. I tillegg vil du f kostholdsrd eller tips om hvordan du br variere treningen din for maksimal effekt ? get the shape you want!

?Kondis: Lp ca. 20 min p tredemlle, var veldig sliten s ble styrkefokus idag

?Kjrte lfting av vekter, samme som jeg gjorde 9.januar

N m jeg sove, opp tidlig imorgen for rekke Zumba p sjlyst!

11.Januar

  • 12.01.2013kl.00:40
  • 0

Hei folkens!

Idag har det desverre ikke blitt noe ordetlig trening (skuffet...), men greide presse inn en liten magekarusell (stolt!!). Dagen startet med skole, etterfulgt av stelle seg til en bursdag! Min gode seilbuddy, Marie, hadde bursdagsfeiring idag, s det var veldig hyggelig! Jeg koste meg kjempe masse, med kjempe masse god mat. Marie er verdens beste kokk! Men uansett, n m jeg legge meg, skal opp tidelig imorgen, for dra p morgen trening!

Mat:

  • Forkost: Vanlig havregryn med rosiner
  • Lunch: Salat med skinke, tomat og mais
  • Middag: Kjempe god pizza, med vanlig grnn salat

Lykke til videre alle sammen!


(Nor (Nor-24), Meg (Nor-89) og Marie (Nor-103) i vrt frste EM i italia, memories!)

10.januar

  • 10.01.2013kl.22:15
  • 0

Nok en tur til Elixia idag ogs! Veldig morsomt og motiverende, var med en venninne idag ogs! Vi gjorde frst kondis trening, og dro deretter p noe som heter fast, fit and fabulous, det var kjempe gy, og effektivt. Virkelig noe ambefale! S her er dagens treningsprogram:

Aktivitet:

  • Kondis (kort idag...) : 1. Vanlig lping, tempo 11.5 i 10 min. Deretter tempo 10.0 med incline p 7.0!
  • Fast, fit and fabulous (dette er noe jeg har kopiert fra elixia sine hjemmesider) :
    • Du trener hele kroppen p 55 min
    • Du vil f ca. 15 min til trene hver av delene. Dette ker innsatsviljen og motivasjonen og gjr at du
    • yter enda bedre underveis i din trening.
    • Hurtighet og eksplosivitet
    • Styrke ? for hele kroppen
    • Smidighet ? viktig for en optimalt fungerende kropp
    • En optimalt trent kropp med stor funksjonalitet
    • F flelsen av vre fabulous

Mat:

  • Frokost: Havregryn med rosiner og melk
  • Lunch: Laks med poteter, og salat
  • Middag: Herlig kyllingsalat, med brd og alioli, og smoothie

Alt i alt, en god dag! Lykke til videre folkens!


(bilde fra Thailand ifjord, n er det p tide f den sommerkroppen igjen!)

9.januar

  • 09.01.2013kl.18:33
  • 0

Heey!

Idag dro jeg p elixia med en veninne, fler meg mye mer motivert nr jeg er sammen med andre. Man har lyst til gi mer av seg selv p en mte! Idag var vel egentlig en oppvarmingsdag, ble frisk igr s n er det p tide bli i god form igjen!

Program:

  • Startet med kondis! 1. Varm opp 5 minutter, tempo 5,5 p tredemlle, gikk deretter over p tempo 10,9 og lp p det i 15 min.
  • Magekarusellen! Dette er en blanding av fire, tffe mage velser. Jeg vil legge ut en video av dette senere!
  • Kondis igjen! 2. Lp i 10 minutter til med tempo 11,3 , tok deretter p incline 11.0 og tempo 5,5
  • Vektlfting! 1.En maskin som heter Pec Deck, nr. 13 p CC Vest. Hadde p 20kg: 15*3! 2. Rudern Rowing 50 kg, 10*3 p underarm, 50kg, 10*3 p overarm

Mat:

  • Frokost: Havregryn med banan, herlig start p dagen!
  • Lunch: Tomatsuppe, en salat medmais og tomat, og et glass melk
  • Middag: Har enda ikke spist, er p vei n !! !

Lykke til folkens!



One Goal

  • 08.01.2013kl.21:30
  • 0

Hei peepz!

Dette er da mitt frste innlegg p denne bloggen. Dette er ikke en blogg hvor jeg kommer til legge ut outfit, eller slike ting, men trenings hverdagen min og treningstips! Jeg er en jente p 15, snart 16 r, som lever med trening hver eneste dag. Jeg driver med toppidrett, iform av windsurfing, og jeg elsker det. Jeg kaller blogg sg2013, for det str for Summer Goal 2013. Grunnen til dette er at mlet mitt til denne sommeren er ha gtt ned 5 kilo, og ha ftt en strammere kropp. Samtidig som jeg fr mere muskler og mye bedre kondisjon. Seilbrett er noe jeg virkerlig brenner for, og noe jeg satser ordentlig p. Derfor valgte jeg lage en blogg, der jeg hverdag kommer til skrive hva jeg har gjordt av velser og hva slags form for trening! Dette er noe som kommer til motivere meg, og mst sannsynlig dere ogs!

Let the trainig begin!




Velkommen til min blogg!

  • 08.01.2013kl.20:45
  • 0

Dette er den frste posten p min nye blogg ;)

Sk i bloggen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Design








hits